I first heard this program through Oprah Show..
It's a rather interesting idea that they are trying to socialize.
"How to Stop Complaining and Start Enjoying the Life You Always Wanted"

I received a package yesterday afternoon from them.

It contains 3 bracelets, one how-to-use instruction, one brochure for "A Complaint Free World" book and an envelope to make a donation.

The content of the instruction is as following:

"If you don't like something, change it. If you can't change it,
change your attitude. Don't complain." - Maya Angelou

Dear Friend,

Our words are powerful indicators of our thoughts, and our thoughts create our lives. When we complain, we draw to us negative things because we put out negative energy. Therefore, one of the most important things we can do is to learn not to complain.

Scientists believe it takes 21 days to form a new habit and complaining is habitual for most of us. The bracelet(s) you received today are a powerful tool to remind you of how well you are creating your life with positive intention. Here are the suggested rules:
1. Begin to wear the bracelet now, on either wrist
2. Every time you complain, gossip or criticize move the bracelet to the other arm and begin again. Keep moving the bracelet from wrist-to-wrist until you keep it on the same arm 21 consecutive days.
3. If you see someone else who is wearing a purple bracelet complain, you may point out their need to switch the bracelet to the other arm; BUT if you're going to do this, you must move your bracelet first because you're complaining about their complaining!
4. Stay with it. It may take many months but when you reach 21 days you will find that your entire life is happier, more loving, more positive and more abundant.

For inspiration and updates, visit our web site often: www.AComplaintFreeWorld.org.

Gandhi said, "Be the change you wish to see in the world." You can do it. Hang in there.

Have a Happy, Complaint Free Day!
Will Bowen

I've started to wear the bracelet yesterday.
Within the first hour, I moved the bracelet 2 times.
During the second hour, 1 time..and 1 other time when I was having dinner with my friend.
(I was complaining about how my friend complains all the time;p)

Well..since the definition of 'complaint' itself is not that clear.
I decided to set my own ground rules:
1. A complaint is a statement that contains a negative or rather no purpose other than expressing my opinion or to talk about how others are bothering me. This include gossiping and yelling to others.
2. Providing a bad review regarding things is NOT considered as a complaint, as long as it will provide a help to others.
For example: when someone is interested in buying the similar mobile phone that I'm using, I can give the most honest review AND it is NOT considered as a complaint. Since it is meant to give that person a better understanding of what he/she might find later on.

Will I pass 21 days without complaining?
I will write the updates for that;p
Didorong rasa penasaran *dan emank pengen makan seafood kali yach;p*,
gue dan is mutusin buat nyobain Seafood Ayu..

Konon, katanya Seafood Ayu itu rasanya mantep dan harganya juga terbilang cukup murah *untuk ukuran makanan sejenis*

Semalem kita berdua pesen:
1 porsi Kepiting Saos Padang (isi 2 ekor) harganya Rp 55.000,-
1 porsi Udang Rebus (isi kurang lebih 7-8 ekor ukuran sedang) Rp. 10.000,-
1 porsi Kerang Ijo Saos Tiram (isi kurang lebih 10-11 ekor) Rp. 10.000,-
1 porsi Cah Kangkung Rp. 5.000,-
3 Nasi putih Rp. 7500
2 Teh Anget
Total yang kita bayar Rp. 87.500,-

And I have to tell you..
SUPER kenyang!!!!

Waktu penyajian nya juga ga lama..
Kita menduga kalo rata2 masakan nya dah siap..tinggal diangetin..

PS: ga sempet foto2 makanan nya hehe berhubung makanan nya dateng ga barengan..n naga di perut dah ga tertahankan;p
Yang pertama dateng itu Kerang Ijo plus Kangkung n Nasi putih..
Languns dech dengan sigap kita makan..
Kerang Ijo Saos Tiram nya yummy...
Daging kerang nya sedikit garing *gue sich emank demen yang kayak gitu;p*..
Saos nya sendiri pedes2 manis gitu..enakkkk..
Kangkung nya..porsi nya cukup banyak..Rasanya yachhh ok lah..

Pas lagi asik2 'berburu' kerang..Dateng lah Udang Rebus n Kepiting nya..
Di saat itu, gue baru sadar kalo gue lupa bilang mau kepiting nya 1/2 porsi aja..
Plus lupa bilang mau yang telor^^" *maklum...laparrrr*
Well eniwei..
Udang Rebus nya sichh yaa ok lahh..kita cocol2in ke Saos Tiram sama Saos Padang nya hehe

Nahh highlight nya ituu Kepiting Saos Padang nya!!
Saos nya PEDAS dan uennnaaakkkkkkkkk...
Kepiting nya juga padat berisi..
Makan nya sudah tentu penuh perjuangan..
Cangkang2 nya ga pecah dengan sempurna..Sampe2 disediain pemecah cangkang kepiting..

Overall...NICE food..Nice Service..Nice PRICE..
Cuman sayang lokasi nya jauh dari tempat gue..
Kalo khusus ke sana buat makan hhmmm masih dipertimbangkan dech;p

Eniwei, tempatnya itu ada di komplek Balai Samudra Kelapa Gading.
Ada nya di deretan belakang Yuraku..
Bukanya katanya dari jam 18.00 WIB.
Kemaren kita dateng jam 18.30 n blum terlalu rame..tapi pas dah jam 19.30an..
Mulai ramai dan mengantri..
Labels: 3 notes | |
Masih rapuh nya sistem hukum di Indonesia sudah sering kita temui pada berbagai kasus pelanggaran lalu lintas di kota ini..
Sistem "Damai di Tempat" tentu saja sudah menjadi praktek umum bagi kebanyakan masyarakat.
Selama pelanggaran yang dilakukan dapat dikategorikan tidak fatal (tidak menimbulkan korban jiwa ataupun merusak fasilitas umum), biasanya para pelanggar akan diberikan 2 opsi:
"Damai" ato "Pengadilan".
Bagi kebanyakan orang, tentu saja jalan damai merupakan jalan yang lebih mudah untuk ditempuh.

Proses yang terjadi ketika terjadi pelanggaran lalu lintas biasanya adalah sebagai berikut (menurut pengalaman pribadi:
1. Kendaraan distop.
2. Pengemudi turun mengikuti polisi ke tepi jalan (terkadang ke depan kendaraan)
3. Terjadi percakapan yang biasa didahului dengan "Bapak/Ibu tahu salah nya apa?"
4. Proses damai akan dimulai ketika pengemudi menjawab dengan "Iya Pak.."
5. Setelah itu, biasanya pak polisi sudah mulai mengeluarkan buku tilang dan membalik2 halaman sambil bilang "Nanti diurus di Pengadilan Jakarta ***** ya" (tergantung lokasi pelanggaran deket nya sama Pengadilan mana)
6. Pengemudi sudah sigap dengan kalimat pamungkas "Yaa..mungkin bisa dibantu Pak?"
7. Dan kunci nya ada di pak polisi..Kalau reaksi nya positif, tentu saja terjadi tawar menawar 'Harga Damai'. Kalo pak polisi yang jujur, wahh jangan maen2 dech. Bisa2 didenda juga karena mencoba menyongok polisi.
8. Kalo titik temu harga dah dapet..Terjadi proses transaksi..Lantas pengemudi akan 'lolos' dengan mendapat wejangan "Jangan Diulangi Lagi Ya!"

Titik temu harga biasanya bervariasi dan ditentukan oleh beberapa faktor (menurut pengamatan gue):
  • Mobil apa yang dibawa
  • Gaya ngomong pengemudi dari mulai awal sampe nego2 nya ini
  • Ke-PD-an dan pembawaan pengemudi dalam mengahadapi pak polisi (Kalo keliatan bisa diteken, wahh Harga Damai nya bakal tinggi)
  • Tanggal dan Bulan terjadi nya pelanggaran. (Kalau mendekati hari2 besar..biasanya Harga Damai sedikit lebih tinggi)
Nahhh yang di atas itu adalah kejadian pada umumnya. Tapi pernah juga gue mendengar satu kejadian di mana kronologis yang terjadi adalah:
1-5 (sama seperti di atas)
6. Pengemudi berkata "Oh ya sudah..tanggal berapa saya mesti dateng?"
7. Biasa nya oknum yang kurang bertanggung jawab akan mulai mengeluarkan pancingan2: "Kalau ga mau repot sich, bisa diselesain aja di sini"
8. Dan kalo pengemudi nya kekeh..ga bakal terjadi negosiasi..
9. SIM pengemudi ditahan dan diganti dengan selembar surat tilang. Pengemudi datang ke pengadilan pada tanggal yang sudah ditentukan untuk menebus SIM nya.

Gue ga bilang kalo gue adalah orang suci yang memilih jalur pengadilan pada saat gue dihadapkan pada 2 opsi itu.
Nyatanya, selama 2 kali gue diberhentikan polisi..gue milih damai aja..
Denger2 sich proses pengadilan ga seribet yang dibayangkan..
PS: dua kali gue diberhentikan itu memang gue melanggar rambu..jadi I have to admit that I was doing a wrong thing by paying the policeman on the spot.

Tapi ada satu kejadian dimana gue kena stop pas ada razia malam2.
Pas itu gue dalam perjalanan pulang dari rumah temen.
Di jalanan depan komplek Duta Mas, ada razia..dan mobil gue distop..
Well..I was doing nothing wrong..
I stopped..And the policeman explained that it was just a routine..
He asked politely for my driving license, which of course I brought at that moment.
What I wasn't expecting was the small talk after he gave me back my driving license.

Me: "Ok Pak..Ma kasih..Selamat Malam"
P : "Iyaa..ati2 Non..Ga ada apa nich buat kita2 non..Buat rokok ato makan gitu?"
Me: "Oooh...nich ada roti sich Pak..Mau?" *gue emank bawa sisa roti abis makan2 di tempat temen gue*
P : "Hoo..ya udah gpp dech kalo gitu. Ati2 di jalan..Selamat Malam"

*Perlu diperhatikan bahwa post ini ga bermaksud untuk mencemarkan Kepolisian Republik Indonesia..
Seperti kata pepatah, "Karna nila setitik, rusak susu sebelanga".
Oleh karena itu, oknum2 yang memang tidak bertanggung jawab harus ditindak lanjuti dengan tegas supaya tidak mencemarkan nama baik seluruh kesatuan*
Labels: 1 notes | |
Menyetir di Jakarta penuh lika liku..Kenapa?
1. Perlu extra cermat memperhatikan rambu2 lalu lintas..
2. Kudu extra hati2 dengan mobil, bus dan sepeda motor yang menempel di kiri kanan..
3. Dan tentu saja berhati2 dengan polisi2 yang tidak bertanggung jawab.

Sekarang dunia bisa melihat secara langsung bagaimana sebagian proses pelanggaran lalu lintas di Indonesia ditindak lanjuti.
Dua orang turis Canada diberhentikan oleh polisi ketika mereka mengendarai sebuah sepeda motor di Bali.
The action is being caught in a tape..and being published in youtube!!!
The title of the video is "Crooked Police" which is posted by Millstone2006.
The news can be seen in here..

Sampai saat posting ini dibuat, sudah ada 59 komentar untuk video tersebut.
Kalau diperhatikan, mayoritas pembuat komentar itu adalah orang Indonesia.
Banyak sekali cacian yang terlontar di sana..
*Sebaiknya sich ga usah dikutip di sini...*

Ada juga beberapa komentar menarik sebagai berikut:
Hopefully this will bring more justice to the country. (From an Indonesian who cares about the country's future).
~by Koetomo~
@edwardwen85, if the canadian could show the legal driving licence, i think the police would still find another reason to get money from them ... everyone in indonesia knows that ... it's not a secret anymore ^^
~by lightprism~
I think, the country should implement the law to punish anyone who bribes and the one who receives the bribe. With such a low income for civil servant I believe, everybody would just take options to find way to gain extra income to support the household.

So there isn't any option available to them except looking for this way.

Bribing sounds bad but it takes 2 hands to clap. Punish the one gives the bribe and the one receives the bribe. In this way no one dare to give bribe anymore.
~by incrediblefamily~

I knew exactly on how hard to swim the river on the opposite stream and it's purely back against the wall. And i understand about their situation of being underpaid, BUT, it all depends on personal characteristic, which is I'm sure that the taped officer is black.
~by rystian~

Apa reaksi Bapak Kapolri terhadap pemberitaan itu?
Kita harus menunggu lebih lanjut buat yang satu ini..
Labels: 1 notes | |
My Mac OS in my Macbook crashed last month.
I was in the middle of updating the software and the OS when it suddenly prompting an error message: "Failed to update ****." --> cannot remember the exact message.

Then my mac just stalled like that..Couldn't do anything with it.
I decided to force shutdown my mac and try to reboot it.
To my surprise...
I COULDN'T boot into Mac OS..
It displayed an error of something related to the kernel..

I tried to boot into my installed Windows..and it worked.
Ok...not the hard-drive then..

I brought my mac to Apple Service Center in Wheelock Place and was assured that I could save my data in mac os by re-install the os and select the archive function..
Something that I later on could not do..
There is no such thing as archive function in the cd..
On the other hand..
It alert me that since the previous OS was newer than the one in the CD, all the existing data in that partition is going to be erased..

Wakkzzzzz...
Well anyway, this morning I was preparing everything to re-install the OS..
While waiting for backing up my data in Windows, *for the first time* I tried to google "accessing mac partition from windows"..
And!!!!!!

I found a software that actually allow me to browse through my Mac Disk!!!!!
For those of you who doesn't know..
In a dual-OS mac (Mac OS and Windows), you can access Windows Disk from Mac OS..
but NOT the other way around..(Not until I found this software hehehehehe *evilish laugh*)

Soo...I installed the trial version of the software..

I clicked on "Explore Mac disks"..
And VOILA.....

When I opened "My Computer", I have the additional drive "Macintosh HD" there..
Yuppe yuppe..I can browse through my files and backup the whole things...


PS: The trial version will last only for 7-days..

Ah well..one down..one more to go..
My battery is not working..
Somehow it stopped working about 3 weeks ago..
The 1-year guarantee has expired..
A new battery costs US$127..
Huyuxx...will describe more in the next post..
Labels: 2 notes | |

It's been 5 weeks now..
Kalo boleh jujur, waktu terasa lambat banget berjalan.
Mungkin karena gue blum punya full-time activities juga kali yach..

Anyway, dalam 5 minggu ini gue dah berkelana sesuai agenda gue hehe
Rangkuman beberapa cerita nya:

1. Ke kampus tercinta buat ketemu dosen2 n makan makanan deket kampus;p
Tentu nya ga lupa ngelewatin pertigaan penuh sejarah *apaa coba* hahaha
2. Ngeliat Jakarta yang mendung n macet cet cet..
3. Akhirnya nyobain juga poke sushi di Crowne Plaza..Salmon Salad nya super duper yummy;p
4. Reuni kecil2an sama temen2 voli di poke sushi..
Atas ki-ka: Bdug Erlin Likiau
Bawah ki-ka: Vina me Vivi Ingrid
5. Maen voli bersama di UPH;p hehe ikutan pas xcul hari Sabtu pagi..pelatih voli TarQ pas jaman kita skr ngelatih di sana euyy hehe..Ada likiau, Ingrid, me, Vivi, Erlin, Clarissa n Rina.
6. Yayy..Adikku sekarang sudah resmi lulus dari 4 taon kuliah nya.. Congratz bro:D
7. Meritan nya ci Natalia (cc nya Tin)..ki-ka: Kiki, is, me, Tin, Aw, Vivi, Berry, Vina n Wilson
8. is n me @ Greta's wedding party di Hotel Mulia
9. My lovely bro..pas mo jalan ke acara wisudaan..Gaya nya itu loh..ajubile hihihi

I'm loving almost each and every moment back in Jakarta;p
Excluding the traffic jam of course?!

I miss Singapore already..
Planning to visit there in the near future hehehe
Haix...banyak lagi foto2 nya di friendster hehe
Labels: 0 notes | |
Someone intentionally pushing his luck by dialing random phone number!!
And his so-called-random-dialing resulted in my mobile number..

It began on Sunday evening, with numerous miscalls..
Ditambah lagi beberapa kali pas gue angkat, ga ada suara trus dimatiin.
Gue lagi di undangan...pegangin piring sambil makan..lantas hp nya bunyi mulu.
Ga mungkin hp nya gue matiin juga, secara temen gue mencar2 n hp itu berguna banget buat nyari mereka. (Rame nya luar biasa pas itu...)

Puncak nya itu kemaren siang..
That number called again.
Kali ini ada yang bersuara..

me: "Halooo???"
orang di ujung sana (co) : "Haloo.."
me: "Iya??"
co: "Ini siapa yach?"
me: "Lah..ini siapa? Darimana yach dapet nomor ini?" *mulai meninggu nada nya*
co: "Ooh..saya sembarang pencet aja..ini siapa yach..boleh kenalan?"
me: "Sorry yach..tapi ngeganggu banget..Ga usah diulangin lagi yach" *dengan segenap emosi..*

Langsung gue tutup abis itu..

Yang ga abis pikir...masih berani nelpon juga orang itu!!!!
Setelah itu gue sempet sms dia..yang isinya meng-highlight BETAPA MENGGANGGU nya tindakan dia..

Guess what he replied:
"Ma'"f de kl trgnggu. sy kn g" tau..emng nya stu krja ya.Skli ma"f ya.? oya blh dong sy tau nm nya? Aq ****** tng d jambi." (nama nya disamarkan karena gue ga mau dituntut bahuawhahaha)
Dan btw..itu adalah isi sms yang gue terima..yang gue samarkan cuman namanya doank. Hal2 laen tetep sebagaimana ada nya..

UNBELIEVABLE!!!!!!

Ini bukan pertama kali nya gue ngalamin kejadian kayak gini.
Ada yang ngaku liat nomor nya di toko hp..
Ada yang nomor nya deket sama nomor gue, jadi *again* dia random calling aja..

Reasoning buat tindakan itu yang bisa gue pikirin:
1. Ajang cari kenalan (kali aja ketemu jodoh?)
2. Iseng2 berhadiah (mana tau bisa nyambung ke nomor telpon selebriti)
3. ......(apalagi toh)
Labels: 3 notes | |
Yes friends..
I am going back to Jakarta for good by the end of this month.

The top 3 questions that I received from most people are:
1. "Are you getting married?"
2. "Loh kenapa? Bukannya di Spore enak?"
3. "Balik gara2 co loe yach?"

Here is my clarification..

Noup..I'm not getting married *just yet*.
The reason of me coming back to Jakarta is NOT..
i repeat..IS NOT to prepare my wedding?!
And we haven't had any plan to get married in the next one year..
So there you go..

Yeapp...Di Spore itu enak dalam artian semua serba teratur..
Bebas macet, accessibility-nya tinggi, dkk..
Gue pastinya bakal kangen banget sama tempat ini n sama semua teman2 gue yang ada di sini..

For the last question, boong banget kalo gue bilang "kaga"
Gmana pun juga, pasti itu masuk dalam pertimbangan..

So there you go..

Moga2 pertanyaan2 mendatang akan lebih bervariasi;p
Labels: 4 notes | |
I have submitted my resignation last Monday..
I have booked my ticket..
I have a to-do-list before I go back to Jakarta..
I have started to pack my stuff..

I'm leaving Singapore soon...
Labels: 6 notes | |
Sulit buang air besar?
Buat yang ga pernah mengalaminya..bersyukurlah..
Buat yang pernah/masih mengalaminya..mungkin post kali ini bisa membantu..

Waktu kecil, gue pikir itu adalah hal yang normal dimana gue bisa sampe seminggu ga ke wc buat buang air besar.
Lama2..perut terasa ga enak..mules2..
Dan ngeliat adik gue yang *dengan bahagianya* tiap pagi pasti sukses 'nyetor', tentu saja gue was2..
Menimbun racun juga kalo dipikir2..

Dimulailah perjalanan gue dari situ..

Semua dokter yang pernah gue kunjungi selalu bertanya hal yang sama pertama2nya:
"Intensitas olahraga nya seberapa sering? Makan buah2an sama sayur2an ga?"
Itu dech dua hal yang selalu ditanyain sama dokter2..

Dan jawaban nya adalah:
"Dok..saya olahraga seminggu bisa 2x, kadang lebih. Saya maen badminton sama voli. Buah..saya suka..tapi saya emank ga suka pepaya dok..paling pisang sama buah2 laen..sayur..saya pecinta sayur"

Nahh berikut bermacam2 analisa yang bisa ditarik dari pengalaman2 gue:
Sudah cukup banyak kah Anda minum air putih?
Kalo kurang air, buntu2nya malah sakit pas buang air besar nya..Jadi keras *begitulah kurang lebih kata Pak Dokter duluu*

Gmana dengan konsumi buah2an dan sayur2an?
Konsumsi buah dan sayur idealnya seimbang juga dengan asupan makanan yang masuk ke tubuh. Jangan cuman makan buah n sayuran aja hehe
Buah yang konon paling nolong itu : pepaya n pisang..

Apakah Anda berolahraga?
Dengan segala rutinitas *apalagi buat yang udah di kantor*, biasanya jadi terbengkalai kegiatan olahraga nya;p
Olahraga nya juga jangan diforsir..Pelan2 aja...

Kalo bisa sich jauhin obat pencahar perut..
Nanti lama2 perut jadi terbiasa dengan stimulan itu..dan ga bisa bekerja sendiri tanpa obat..
Mending coba something yang lebih tradisional kali yach..
Temulawak..ato bisa ke dokter China (sinshe)

Eniwei, kalo mau tau lengkap nya cerita lengkap gue..hehe monggo di bawah ini ceritanya..
Kalo ga..di skip aja;p

Berikut cuplikan komen dari dokter, anjuran dan hasil nya:
Standard saran dokter : "Coba makan pepaya"
Hasil : *at least buat gue* cukup membantu sich..yang kadang bisa sampe seminggu gue ga ke wc, sejak makan pepaya..paling ga 3-4 hari max..

Pendapat dokter: gue kurang banyak olahraga
*tetep keukeh dia padahal nyokap gue dah sampe mencak2 'anak saya dah kebanyakan olahraga dok...kecapean dia nantiii'
Gue sich dengan senank hati memperbanyak aktifitas olahraga gue hhuahahaa *dulu nyokap gue ga gitu setuju gue ikut excul2 di skul gituu*
Hasil : no effect!!!!

Pendapat dokter: usus gue males..trus bakteri di usus gue ga melakukan pekerjaan dengan baik...
Pengobatan : Gue dikasih minum obat yang konon katanya mengandung bakteri2 yang dibutuhkan oleh usus...
Hasil : begitu gue dah 2 hari ga bisa ke wc..gue minum tuh obat..dan besokan nya langsung ke wc..tapi ga sampe menci2 gituu..

Pernah gue dikasih dulcolax..*sering dech*
Hasil : ke wc setelah 7 jam abis gue minum tuh obat..tapi menci2..dan abis itu perut ga enak..mules2 gitu..inti kata : tak baik buat kesehatan!!!

Sempet dikira wasir juga..Tapi ternyata kaga;p

Lepas dari dokter2 ituu..ada beberapa juga pengobatan alternatif yang pernah gue lakukan:
1. Ke Sinshe (dokter China).
Di sana, gue dikasih obat godok gitu..
Yang kalo mencium bau nya...errrr puahittt plus pekat...
Tapiii itu menolong sekaliiiiiiii....
Gue minum obat godok sehari 2x, selama 2 bulan..
Lepas 2 bualn itu...sampe skr..gue dah cukup lancar ke wc nya..
Paling lama skr 2 hari dech...

2. Temulawak
Ini jaman sebelum gue ke sinshe..
Dann hhmm ini kayak stimulan gitu dech buat gue..
Gue minum malem harii..*btw ini digodok dari temulawak asli..ga pake yang bubuk2 gituu*
trus besok pagi nya langsung ke wc..tapi ga menci2 gituu...
Labels: 23 notes | |
For those of you out there who's interested in the development of technology,
check out this blog..

The writer of the blog attempts to provide some insight of the development of mobile technology around the world (with focusing in Japan, where he currently lives)..
It's a rather new blog..
Looking forward to see more content in the blog..
Labels: 0 notes | |
Answering to Dee's so-called-homework, here's my answer hehehe
*which btw I refuse to say them as weirdness..rather it's my uniqueness dee huahahahaha*

Anyway, the rules of the game is as following:
Each player of this game starts with 6 weird things about themselves. People who get tagged need to write a post of their own 6 weird things as well as state the rule clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. Don’t forget to leave a comment that says you are tagged in their comments and tell them to read your blog.

1. The thing about banana is..I like it so much, but I don't like the texture of it in my front teeth. How do I eat it then?
Well I use spoon or fork to slice it and put it in my mouth*clever me...or silly me?*;p
What if there's no spoon nor fork?
Well..I preferably skip the fruit hehehe

2. I don't know if anyone pay attention to this or not..but I read newspaper and magazine in a reverse order..
Yapp..I always turn the newspaper to the last page..then browse through the content page by page until I reach the first page.

3. I participated in a Bahasa competition back in my primary school.
I represented my school for Jakarta Utara subdistrict.
There were 3 main activities during the competition: reading, writing a short story and dictation.
I ended up in 4th place..and the reason for that was: "She could not pronounce 'r' clearly"
Bwhauahahahaha yes yes....gue cadel^^"
*didn't know what's the English term for 'cadel'..It's a condition when a person could not pronounce 'r' clearly*

4. My left foot is bigger than my right foot..
This came to my awareness not so long ago..
My shoe size is 36-37..
One day, there's this shoes that I wanted to buy..
The only size that was left was 38..
To my surprise, it fit my left foot perfectly ok...The right one was a bit big, but well..I still bought it;p

5. Waktu kecil itu, gue bandel banget..
Dari mulai manjat pager rumah buat kabur dari acara tidur siang,
nangkepin belalang sama anak2 tetangga..
*masih bandel normal ah kayaknya hahahaha*
Yang paling membekas itu...dari acara manjat2 pager itu.
Suatu kali gue ajak dd gue buat kabur juga..
Ehhhhhh dia kepeleset pas di atas pager.
Luka dikit di perut *huixxxxxxxx*

6. Gue takut banget kalo ada cicak di langit2..
Soalnya dulu pernah kejatoan ekor cicak...
Yes my friends...ekor nya doankkkkk...
Masih menggeliat2 gituu jato di atas kepala gue..huaaaaaaaaaaa....


With this, I tag:
1. Elisa Rudyanto. She's my friend from uni..She's my flatmate at the moment..Have known her for quite some time now hehe..just want to see what she will write;p
2. Henny Oktavia Chandra. She's also my friend from uni. We've shared a lot of stories and memories..Dari mulai nginep rame2 di tempat sasa pas masa2 tugas kampus, sampe pas jalan2 di spore..huaaa nyeee....oktober kita bersuaa lagiiii:):)
3. Steven Gunawan. He's one of my oldest friend. I've known him since playground? *bener ga sich tin* haha anyway, miss him so much..
4. Evan Pratama. This is another friend from uni. Dah lama ga denger kabar dari Evan hehe *gara2 gue jarang ol yach skr;p*
5. Dennis Villanueva. This is one of my funniest friend I've ever had. Funny, innocent, sincere..Denn..how's China? Do you miss spore already? Miss us already?;p
6. Mba Vivien.. Mba Vivien ini salah satu partner pas internship dulu..Hehe ayo Mba Vivien..monggo di-share cerita nya:) Pa kabar toh anak nya sekarang:):)
Labels: 5 notes | |
It's getting out of my routine..
Going somewhere else where people are doing their routine, while i'm not..
It makes me feel different..
It makes me feel free..

It's that kind of atmosphere that made me realize that i am in a holiday..

It's the sensation that i get everytime i'm away in a holiday
Labels: 5 notes | |
Lagi kangen berat makan bubur ayam abang2..

Bubur anget2..
ditambahin:
kecap manis..kecap asin yang lumayan banyak..lada..cabe..daun bawang..bawang goreng
dikasih:
ayam suir + kacang goreng + ati + ampla + kerupuk bawang + emping..

diaduk2...

huaaa....craving for that...
Labels: , 4 notes | |
People are starving everywhere..
Grown-ups unemployed..
Children uneducated..

It is not an easy task to make the world a better place..
but we can at least try to make a difference to someone's live..

Children are the future of this world..
The following is not an advertisement nor a must-to-do for you..
It's merely an invitation to help..

… 29,480 children under the age of five suffered from serious malnutrition across the province (East Nusa Tenggara)… Since January this year two children have died due to marasmus.
The Jakarta Post, February 24, 2007

Penghasilan penduduk yang tidak menentu, rendahnya tingkat pendidikan, kemiskinan, kekeringan, kelaparan, dan busung lapar pada anak-anak telah menjadi hal yang biasa di NTT (Nusa Tenggara Timur) karena tidak adanya perbaikan selama bertahun tahun. Dengan ini kami mengetuk hati Anda untuk menjadi donatur reguler bagi perbaikan gizi dan pendidikan anak-anak di Maumere, NTT.

Apa yang kami lakukan?
Bersama dengan tenaga sukarelawan dari penduduk setempat, kami mengkoordinasikan penyediaan susu, obat-obatan, buku dan alat tulis untuk sebuah sekolah di desa Wairklau, di Maumere yang memberikan pendidikan cuma-cuma untuk anak-anak berusia 4-7 tahun dari keluarga yang tidak mampu.

Sekolah ini bernama PAUD (Pendidikan untuk anak-anak Usia Dini) Maria Gunung Karmel, didirikan di bawah naungan biara Karmel Wariklau pada bulan Juli 2006. Dengan memakai fasilitas seadanya dari biara, jumlah murid sudah mencapai 40 anak dengan 2 orang pengajar sukarela. Karena kemauan mereka untuk berjuang inilah, maka kami ikut merasa terbeban untuk memberi dukungan moral dan material.

Foto2 gambaran kondisi kehidupan penduduk setempat dapat dilihat di http://www.flickr.com/photos/48405206@N00/

Info Mengenai Biara Karmel
Untuk informasi Ordo Karmel secara international, bisa liat di website Ordo KArmel: http://www.ocarm.org
Utk article ttg Carmelites di Indonesia, see: http://www.ocarm.org/eng/ord1/1ind-eng.htm

Short profile Biara Karmel yg di Flores , yg ditulis oleh Rm. Paskal bisa didownload di link berikut:
part 1
part 2

Program-program kami adalah sebagai berikut:
I. Mulai April 2007 :
* pembagian susu di sekolah, 1 gelas per hari sekolah
* penyediaan buku bacaan, buku mewarnai, serta alat tulis per bulan.
Untuk saat ini, pengiriman dilakukan dari Jakarta 3 bulan sekali (April, Juli, Oktober).

II. Mulai Juni 2007 :
* Pemeriksaan kesehatan dan gigi 1 bulan sekali.

Bagaimana Anda dapat membantu?
Kami membutuhkan kesediaan Anda untuk menjadi donatur reguler
demi kelangsungan program-program yang sudah kami sebutkan di atas. Komitmen kami adalah memberikan progress update dan financial report setiap bulan.

Tanpa maksud membatasi jumlah donasi per bulan yang Anda berikan, Anda dapat membiayai kebutuhan 1anak selama 1 bulan berdasarkan perhitungan berikut:
A $7 / bln (Rp 50.000,- / bln)
Mencukupi kebutuhan susu (1 gls/hari selama 1 bln)

B $10 / bln (Rp 70.000,- / bln)
Mencukupi kebutuhan susu, buku dan alat tulis

C $15 / bln (Rp 100.000,- / bln)
Mencukupi kebutuhan susu, buku, dan alat tulis serta pemeriksaan kesehatan dan gigi
(Mulai Juni 2007)
*$ = Australian dollar

Bagi Anda yang tergerak untuk membantu, kami mohon agar mengisi formulir yang tersedia ( bisa didownload di sini) dan mengembalikannya ke elsa_loe@yahoo.com

Bila Anda ingin mengetahui informasi lebih lanjut, silahkan menghubungi salah satu dari kami :
Melbourne:
Elsa Loekito - elsa_loe@yahoo.com ,
Aureine Wibrata - aureinew@yahoo.com.au ,
Sintia Hermawan - duck_96th@hotmail.com ,

Jakarta:
Benny Chandra - scalarae@gmail.com
I'm about to bake brownies hahaha
I read it somewhere that brownies are usually what novice bakers do..
Anyway..will come back later with the result..


*update @4.25pm*
The batter is in the oven right now..
How is it going to be? Hhmmmm..

*update @5.25pm*
Yayyyyy?!?!
It's edible..it's pretty nice i think;p hehehe
it doesn't look like that, but hahahaha well...


*updated @4.29pm 14 May 2007*
Apparantely, it is a mistake to put a salt *even only 1 gr* hihi
since..it didn't dissolve well ..
Some pieces of the brownies have a bit of salt in it hahahaha
so...pardon me for whoever who got those pieces..
I'll try to fix it next time hehehe
Labels: , 3 notes | |
My life after university has just begun..
I graduated last November whilst I started my first full-time job last October..

If there is such thing as 'identity crisis', probably I'm having one here..
At some point, I haven't been able to decide what I want to do in the future..
I looked around..
and suddenly I said to myself..
"I want to do that..and that..and that..Ughhh that also seems interesting..
And the result..a huge confusion of what I exactly want to do after this?

It feels like I'm being chased by TIME..
One of my friend told me that it's somewhat normal to feel like this..
I just began my journey..that's why I keep on looking around trying to figure out whether this is the path that I want to explore..
And it's better to turn to other direction while I'm still at the beginning of it..
it's freezing in the office..
a jacket still does not keep me warm enough..
Labels: 4 notes | |
At the beginning of the long-distance relationship,
everything felt moving in a really slow motion..
Realizing that I still have one whole year ahead of me to go through only made it worse..
It wasn't easy to went through a day..
Even work at the office failed to distract my mind..

I can't remember when exactly it changed..
Somehow everything's starting to move in a fast pace..
Weeks passes by..Months changes..
Last time I remembered was New Year's eve celebration..
and now..already in the middle of 2007..ckckck

It's now another 4 months to go..
It's no longer feel like forever..
Plenty of things are coming up..
2 of my dear friends are visiting Spore at the end of this month..
The upcoming month, Vivi is coming here *yay...can't wait for this one*..
The following month, one of my friends here is getting married
August..I'm coming back to Jakarta *depends on my brother*
And then September will come..

Haix...icha ganbatte ne...
I had a hair cut two days ago..
Not much changes, except that I no longer have a long back hair..
Hehe its length is now equal to my front hair..
And the curl is becoming really loose..

How's my new hair?;p
Labels: 8 notes | |
Our encounter with people could happen practically anywhere and sometimes in an unexpected way..

Here are some of my unique stories of how I know some of my friends *and boyfriend;p*
(This is sorted according to the year it happened)

Location : GOR (Sport Hall) in Grogol
Event: SMUK 2 Cup Volleyball
Chronology:
We were all queuing at the exit door after the match.
I felt someone was tapping my shoulder..
I turned around and there's this guy around my height, looked really young..
him: "Hey..You're from TarQ2 right? Do you happen to know ***** (a girl's name)"
me: "ooh yuppe i know her..she's not coming today though..and you are??"
him: "I'm ****. I'm a friend of her friend"
me: "ooo ok..do you want me to pass her your message or something?"
him: "oohh no...it's ok..thanx"
me: "ok then.."

Later that night, I chatted in an IRC chatroom..
The girl (whom that guy was looking for) was also there.
So I message her in the chatroom..
me: "*****, someone was looking for you this evening..He approached me after the match"

Suddenly someone PM me..
unknown: "Hii..you're talking about me"
me: "errr???"
unknown: "I'm the one who tapped you on your shoulder this evening"
me: "ooohh????"

Now:
We become friends ever since..He's my partner in badminton..He's the person who can chat with you for hours and never seem to run out of topics;p He's the everybody-is-connected-to-him type of person (almost everyone i know somehow know him too)..Kalo bahasa Indo nya: "Manusia Sejuta Umat" hehehe Anyway, It's been about 7 years..And really pleased to have known him..



Location: *again* IRC Chatroom
Chronology:
I was looking for Dashboard Confessional's songs..
Then there's someone who PM me..
And as I remembered, he started to promote me some DC's songs that he likes..
I learnt that he's also from Indonesia..
So we started chatting for hours..and the next day..and the next day..

Now:
It happened about 4 years ago. I still keep in touch with him (although we don't chat everyday anymore;p). We've never met, but it feels like I've known him forever haha Hopefully I could meet him this July/August..



Location: at the cafetaria at my campus
Event: a job interview
Chronology:
There's this job interview at my campus held by an IT house in Jakarta. My teaching assistant at lab knew that I haven't had a job yet (His friend worked at that company). Thus, he suggested me to try that one. I remembered clearly that it was Wednesday, coz I had French class that day hehe The interview was supposed to be held at 10am, but somehow it started at 11am. There were me and some other friends. I almost left the interview coz by 12 o'clock I hadn't had my turn yet (meanwhile my class was at 1pm). Btw, I wasn't that excited about finding a job at the time, coz I was enjoying myself as a part-time math tutor. Anyway, I decided to stay..and I had my turn at around 12.30..There's 2 men at the table..One is the Project Manager and the other is *hhmm I forget his position..only remember his name;p* The interviewer asked me to send him a simple program, which I did..

Fast forward to the next 2 weeks. While I was installing a program at a client's office in Cibubur(I was a freelancer with my brother), I got a call from that IT house asking me to attend the 2nd interview. It was scheduled for the next day, since I told him I didn't think I could make it for that day.

The next day, I came to that office..I had an interview with the boss directly. I met one of my interviewer (the one that I failed to remember his position;p). The interview went well..

The day after that, I was at my Chinese class. I got a call from someone, who later I recalled as the Project Manager from that IT House. I told him that I was in the middle of a class and asked whether he could call back afterward. And he did..

Now: I did not take the job offer from that company..and..he is now my boyfriend;p



Location: a mailing list *sigh..I started to sound like a person who spend an entire day in front of the computer..hhhm;p*
Chronology:
A day before my first day at work, I wrote a post in a mailing list asking suggestion of where should I stay (in Spore) if I was working in Eunos area..
One person replied me..and later on I chatted with him.
Turnt out that he's working in the same company as me..Same floor..Same department but different project.
Later on I also found out that he knows my boyfriend..What a small world

Now: We're still in the same company..Me, him and some other people also from Indonesia have become one-big-happy-family;p
Labels: , 2 notes | |
Wake up at 7.15am
Go to work at 8am
Arrive at the office at 9am
Sitting in front of the computer until 6pm
*except when I'm having my lunch hehe*
Reach my place at around 7pm
Cook, take a shower, etc..until around 9pm
From 9pm till I feel asleep..in front of my laptop..
Chatting..watching movies..

I definitely should stay away from the computer before I get an RSI
Labels: 3 notes | |
I was browsing around the net last night and I found this story about a guy who put up his number in a video..and published it on youtube

For those who's interested in watching the video..here's the link..
Ryan Fitzgerald

The other news came from "LG National Texting Championship" (lomba sms);p
Labels: 0 notes | |
*grin*

I came to the office at 8.50am this morning.
In fact, I was the second person to arrive at the lab.
Opened my email, printed some documents for meeting at 9.45am then I went through the documents while waiting for the meeting.

At 9.30am, my teammate told me that my Project Manager was looking for me.
I called her and...
her: "Lisa, why are you at the office? The meeting is at ***, right?"

*going into speechless mode*

I honestly thought that the meeting is held at the office..
Anyway, I ran as fast as I could and thank God I managed to get a cab within 1 minutes..
I was late for 5 minutes, but the meeting itself went pretty well..

*deep breathe*

ichaa ichaa..
One night, about 9 to 10 years ago, I was watching TV at the living room..

*ringg ringg*

PS: People used to call me Lisa..

Me: "hello..good evening?"
unknown: "hello..is lisa around?"
Me: "yapp..speaking..who's this?"
unknown: "it's ****" (a familiar name)
Me: "oooo..what's up?"
unknown: "what are you doing?"
Me: "just watching a movie"

*the conversation went on for about 10 minutes before...*

unknown: "anyway, *** told me that you're looking for me?" (mentioning an unfamiliar name)
Me: ?????? "errr who????"
unknown: "***"
Me: "who's that? i don't know anyone with that name"
unknown: "ehh..this is Lisa right?"
Me: "yes??"
unknown: "Lisa from *****" (a school name)
Me: ???? "noo...i'm from *****" (my school name)
unknown: "ehhh??? wrong number then.."
Me: "i guess so..."
unknown: "sorry for that.."
Me: "no problem"

*it was a really weird coincidence*
Labels: , 4 notes | |
What I love the most about this country:
I have a lot variety of activities to choose, other than going to the mall..

Here are some of the place that I love to go to:
1. National Library
I'm referring to one specific library since this is the only library I've gone so far;p
National Library is the first public library I've ever visited (not only in Spore..but it's the first ever!!). I can just sit all day long there..reading all kind of books..enjoying the free wireless internet there.. It's amusing in its own way..Except for the fact that it's freezing over there hahahaha

2. East Coast Park
It's the same beach at which I spent my new year's eve. Lots of things can be done here..You can jog..bike..roller-blade. There are BBQ Pits that you can rent. You could play at the beach..build tents and stay over night..Lots of food place. I love the Stingray at the food court. It's not that expensive and so tasty..

3. Sentosa
Just choose how you want to go there. Again, lots of activities can be done here. Beach volleyball, frisbee, cycling, Luge and Skyride..What more could you ask hihihi..just don't forget your sunblock..

4. Esplanade Theatre.
Lots of performance to catch in Singapore..Ballet, theatre..you named it..I usually go here just to enjoy the cozziness of the library..and enjoying the view from the roof terrace.

And other places to go..
Botanical Garden, Singapore Zoo, Orchird Garden..
Labels: 4 notes | |
I feel love all around me..
I had a blast today..
Thank you so much for everyone..
You have no idea how happy I am:D

Thank you for all the sms-es *is there such a word?;p* and the phone calls..
Thank you for the cakes..and the surprises..
Thank you for all the emails and messages in my blog and my fs..
Thank you for the pray..
Thank you for the efforts..
Thank you for the wills..
and first and foremost, thank you for the friendship..

I feel like I'm having my second home in here..
Labels: , 0 notes | |
..my life as a 22 year-old..

I graduated from university..

I got my first full time job..

I'm in love with someone..

I'm thankful for who I am now..for everything I have and don't have..I feel blessed..

I started to leave my past and consentrating on my present and future..

Haix...minutes away from changing my age to 23 *lol*
It's not about adding another digit in my age that matters..
It's how I am able to look back and learn from my mistakes and the things I did right..
It's about celebrating the love from my surroundings..It's realizing that 23 years ago, my Mom was struggling to bring me to this world.. *luv you Mom:)*

Ahh well..
I have no idea what I'm gonna write next hahaha
good night everyone:)
Known fact: I love movies!!

New fact: I think my dream job now is to become a movie trailer maker;p

Anyway, I watched Music and Lyrics last Saturday
and Mr. Beans Holiday last Sunday.

I must say that they were pretty entertaining..

Music and Lyrics..
Hugh Grant is h.o.t as usual
Drew Barrymore is so sweet
a great collection of music throughout the film..
Recommended:
"Way Back Into Love" by Hugh Grant and Haley Bennet
"Love Autopsy" by Hugh Grant
"Don't Write Me Off" by Hugh Grant

What I love the most about this movie are *apart from the music;p*:
1. There's nothing about a man cheating from his woman
2. The man nor the woman was not exposing the romantic side too much..Thus, no cheezy scenes;p

Mr.Bean The Holiday..
I didn't plan to watch this movie at first..
but after my friends at the office started to spoil bit by bit the scenes in the movie..
I told myself.."why not"
Turnt out, I did have a really good laugh..
I laughed almost throughout the movie;p

bean: "un café s'il vous plait"
(coffee, please..)
woman: "du sucre?"
(with sugar?)
bean: "non"
(no..)
woman: "you speak a really good French"
Bean: "gracias..'

If you wish to see something spectacular or a great story or something like that..
stay out of the cinema..
It's only for people who wants to have a good laugh..
For those who don't like Mr.Bean...it's gonna be a torture for you to see all the foolness that he did throughout the movie;p

Anyway, I heard that this is gonna be the last story written for Mr.Bean?
Labels: , 0 notes | |
did you know that
those 2 first songs you played last night
are the songs i played over and over everytime i miss you?
Labels: , 0 notes | |
I learnt that the more I involve myself in the present,
the less I worry about my future..
end result? I fully aware of a happy feeling that's growing inside..

I realized that when I'm feeling down,
only I can pull myself out of the misery..
It's a decision away of whether to smile or to frown..
And I choose to smile..
Labels: , 2 notes | |


Unlike any other weekends, when I locked myself at home and try to get as much rest as I could..
Last weekends, I practically loaded myself with a lot of things..
Really happy though;p

Began with Friday..
It's a ballet performance night..
The title was "Coppelia" and it was performed by Singapore Dance Theatre..
I'm not going to write a full review upon this one, since Dennis has already written a really good one..You can find it in here

It was the first time for me watching ballet, and I have to say that I enjoyed it very much.
*I even already planned to watch Ballet Under The Star this May, Swanlake on December and Gisselle next March* hahaha

Rushing from the office, failed to complete my fasting that Friday (I wasn't suppose to eat meat, and I ate KFC out of rush hahahaha)..almost late to the theatre..
It was a day of fun;p
I slept at around 2am..after spending a quality time with my boyfriend over the phone;p

Moving on to Saturday..
I failed to wake up for the confession at 7am^^'
I went to Holl.V for breakfasat with ko Mar
Then went to drop a thing to my friend's place..
Did some shopping with Novi hahahaha *luv this part so much*
We managed to find some really good stuff with a great deal;p
*read: SALE* hehhee
After that, went straight away to Sentosa..playing beach volleyball with some other friends...
Went home feeling exhausted yet so happy:D

Then on Sunday..
As usual, I went to morning mass..Had a lunch with my friends then bought myself a new mouse *finally;p*
Previously, planned to go for another shopping session..but then I felt really tired that I went back and had a really good sleep..
Woke up at around 6pm..and rushing to see Sasa's choir concert at 8pm..
It was really good..

A bit about the choir itself..
It's a choir at the Cathedral of Good Shepherd in Singapore..
The choral director is Sir Peter Low, who's this year celebrating his 50 year anniversary of musical journey..
The concert itself is part of the celebration..
This is an article about the first concert held in December 2006
For those who's interested to see the choir yourself..
You could join the Sunday morning mass at 10am;p
*koq jadi promosi hahaha*

Well, anyway..
a new week has come..
Full of spirit..
Have a nice day everyone..
This is a true event

Yesterday morning when I was on my way to the bus stop, a man approached me and said: "小姐,请问"
which if translated means "Excuse me miss, can I ask..."

I looked at him, and then saw this big map he's holding..
then I said "oohh no no..thank you"

As I was about to walk away, I saw this little note on the top of his map which at a glimpse read "Kaki Bukit Ave 1"

So I turnt back to him and ask "Are you looking for an address?"

With such an effort, he tried to speak in English..
And apparantely yes..he was trying to find his way to that address..
I then explained to him that he could take bus no 15 or take a cab if he's in hurry..

Fast forward to this morning

I decided to come earlier to the office today.
I arrived at the bus stop at 8.45am, and a bit surprised to see how crowded the bus stop was.
What even more suprising was..
I met that man again..
He was there standing and smiling at me..
"Hi..thank you for yesterday"
Being polite, I asked whether or not he managed to find his way yesterday.

him: "sorry about yesterday, you seemed to be afraid"
me: "oooo no..i'm the one who's supposed to say sorry. I thought you're a salesman trying to offer something"
him: *laughing* "ooo the map is it?"
me: "yes.."
him: "you're chinese?"
me: "my grandparents are chinese..but I don't really speak chinese.."
him: "you look like chinese..especially your hair"
--errr...I don't quite get this part, but then I just smile hahahaha--

When I first came here, I experienced the same thing as that person.
Dressed in a formal outfit (since I was going to interviews) while holding a map..
It's really hard to find someone who's willingly to stop for a while and listen to what I wanted to ask.
When I approached them..Before I even finished my sentence "Excuse me.."
They just walked away with 'that' look in their face..
I thought what's wrong with me? I tried to be as polite and as friendly as I could..

As I spend more and more time here, I'm a bit understand why people did what they did to me.
There're a lot of salesmen and people who's asking for donation and stuff like that..
They dressed in a formal outfit..
Usually holding a map with a pen..
They're equipped with an incredibly friendly smile on their face..
And once you got caught by them, it's rather hard to walk away;p

Well then, everything happens for a reason..right?
Labels: 4 notes | |
I wake up this morning with these thoughts in my mind:
What if today was my last day on earth?
How would I spend today?
What are things that I've always wanted to do but I haven't done?
Will people miss me?
Will people still remember me long after I go?
How much have I contribute to this world?

The answers to those questions:
If today was my last day on earth..
I'd be one of those people who would feel all the regret of all the things I should have done but I haven't..

If today was my last day on earth..
I'd call my boyfriend asking him to come back to Jakarta right away
I'd cash out all my savings..
I'd take the earliest flight to Jakarta..Having lunch with my family and friends..
I'd give my savings to my family..pack up all my stuff *making sure my family knows what to do with all of them*
I'd try the wall climbing in PIM *the one I've always wanted to try*
I'd take a walk with my boyfriend at our favorite spot..
I'd go to my grandpa's urn deposit *i don't know the term in english hehehe itu lohh tempat penyimpanan abu*
I'd go to church and ask for Sacrament of Confession..
I'd say goodbye to the people I love..

There are so many things that I've always postponed or put aside with so many reasons or things that I've planned but never have a chance to do..
I no longer know where to start the list..
I've always wanted to:
see snow..
bungee jump..
go to Japan and France..
have a dog..
build my own family..
build a school..
etc..etc..

Ahhh well..
That concludes everything..
I haven't optimized the way I live my life..
Linderman: "I think there will come a time when a man has to ask whether he want a life of happiness or a life of meaning"

Nathan Pattreli: "I like to have both"

Linderman: "It's not possible..It's two very different paths.."

Linderman: "To be truly happy, a man must live absolutely in the present..no thoughts of what's gone before and no thought of what lies ahead"

Linderman: "But a life of meaning, a man is condemned to wallow in the past and obsessed about the future"

I just finished watching Heroes episode 18..
For all of you who's not following Heroes...you have to watch this show..
For all of you who's waiting for the next episode..let's just hope that this show won't end up like Lost;p
Labels: 3 notes | |

It's the first time I got an upgraded seat in a flight..
*dikit norak gpp kan yach hihihi*

The flight was delayed for almost 2 hours, but i was okay with the waiting;p

Anyway, it only took me about 3 minutes to pass the immigration table at Soekarno Hatta International airport..
However it took me nearly 30 minutes to wait for my luggage..
*read: my luggage was the last one that come out*

Menunggu dan menunggu..
sampe ada tulisan "Last Luggage" dan belt nya stop..
tapi koper gue ga kunjung keluar..
Di saat lagi melangkah dengan lemes nya ke bagian Lost and Found,
tiba2 belt nya nyala lagi..trus keluar 3 koper terakhir, di mana koper terakhir itu koper gue
hahahaha ampun dechh..

Picture:
1. The ticket
2. Lega nya tempat duduk hux
3. nyaman nya tempat duduk
Labels: , 2 notes | |
i thought the pain in my chest was because i hadn't had my dinner..
but no it's not..
still something burden my chest..it's hard to breathe..
even if i took a deep breath, something feels like clogging inside..
Labels: 3 notes | |
Ada mitos yang dipercaya oleh kebanyakan orang..
Tiap 5 taon sekali, niscaya banjir akan melanda kota tercinta ..kota Jakarta.
Sekarang dah hampir 5 taon, dan Jakarta dah tergenang:(

Gue masih inget banget di taon 2002 akhir ato taon 2003 gitu..
Suatu hari, ujan lebat dari siang..
Pas jam 3 waktu nya pulank..gue dikabarin sama temen gue yang dah lebih dulu jalan balik kalo di depan MPR/DPR itu macet total..
*sedangkan gue jam 4 dah mesti ada di Green Ville*
Akhirnya coba ambil jalan alternatif lewat Jalan Panjang..

Tak disangka tak diduga..
Ga jauh berbeda kemacetan nya..
Di dalem mobil kijang..ce ber 5..mencoba menempuh kemacetan..
Ternyata di Jalan Panjang yang tadinya muat buat 3 jalur, ini menyempit jadi 1 jalur karena pohon2 tumbang dan air tergenang..
Sampe jam 7 malem..baru tiba di Hoka2 Bento di deket Green Garden sana..
Huaixx..bayangin..nyetir mobil manual..Nginjekin kopling dan rem dan gas silih berganti..
Di mobil itu yang bisa nyetir cuman gue pula^^'

Blum kelar perjuangan sampai di sana..
Secara gue bertanggung jawab ke teman2 lain yang menumpang di mobil,
gue berusaha nganterin mereka ke rumah masing2 dengan amat dan selamat..
Yang 2 orang berdomisili di Green Ville..1 di Green Garden..1 lagi di Taman Surya I.

Sip..yang di Green Garden dah aman..
Sekarang..gmana yach caranya bisa sampe ke Green Ville? Karena lewat pintu belakang..huxxx buanjir tinggi..
Gue ngeliat mobil kijang didorong keluar..jelas aja gue panik hahahaha
Mana pas itu, gue baru awal2 nya nyetir sendiri..Jadi blum ada pengalaman buat bawa mobil di kedalaman air yang tinggi..

Akhirnya diputuskan buat ke Taman Surya I aja..
Berusaha menghindari daerah Pesing yang konon katanya banjir nan tinggi,
gue ambil jalur lewat jalan belakang Indosiar..
Anddd guess what..
Banjir sepaha orang dewasa..
*mata melotot..deg2an..keringet dingin*

Ga bisa puter balik..Ga bisa mundur..
Mau ga mau harus majuu..
Hux hux..masih untung mobil nya itu diesel..
Maju pelan2 sambil maenin kopling and gas..
Berusaha jaga jarak sama truk di depan biar kalo dia stop, gue masih selamat
*karena at that time, gue blum bisa tuh yang namanya atur 1/2 kopling sama 1/2 gas biar mobil ga jalan*

Tiba2?!?!?!?!
Truk di depan stop...
Gue yang udah jalan dengan teramat sangat pelan..
Mulai panik...piye toh ikii..
Kalo di rem..nanti air masuk knalpot..urghhh
Akhirnya tangan kami semua terkatup..berdoa supaya tuh truk jalannnnn..

Apa daya..
pas dah mepet sama tuh truk..dia masih ga bergeming..
Gue injek dech rem..Pas baru injek...
Huiiiii truk nya jalan...
Langsung buru2 pindah kaki ke gas lagi hahahahahaha

Ya eniwei..berhasil nyampe di sana dengan selamat..
Nyampe rumah akhirnya jam 11 malem..
Besokan nya mobil agak2 bau..*dan itu berlangsung selama beberapa minggu*
Diduga air banjir nya masuk ke mobil tanpa kita sadari;p

Tapi pelajaran yang utama hehehe
Kalo macet2an ituu..
enak nya rame2 di mobil, jadi ga bosen sendirian..
nyalain radio, jadi bisa tau info2 jalanan..
naek mobil matic?!!?!, jadi kaki ga pegel2 huhuhuhu

Jakarta gmana kabar nya skr? Dah mulai surut kah banjir? Hope so...
haix..udah cukup gue semedi sekian lama:)
saatnya buat ngadepin diri gue dengan senyuman..

Seperti salah satu proverb Jepang:
"Ii koto ga attara, warau no de ha nakute, waratte iru kara ii koto ga aru"

Yang kalo di translate itu kurang lebih:
"We do not smile because something good has happened; rather something good happens because we smile."
Labels: 4 notes | |
I am restless..
That is how I feel for the last couple of weeks..
My mind is filled with every single thing I could possibly think of, yet I can't spill it out loudly to anyone..
Each morning I open this page in one of the tab in the browser, yet by the end of every day I couldn't write anything..
It's starting to consume from deep within..

Forgive me for not being me recently..
Thank you for everyone who's been so patient and understanding..
Labels: 2 notes | |
...watashi ha watashi tachi no tameni tsuyoi kokoromiteiru...
Labels: 1 notes | |
Belanja belanja..Perlu ato ingin?

What I need is not a high heel..I need a 3-cm-heel, since I could no longer stand wearing a 7-cm-heel the whole day..
What I bought?
A 7-cm-heel


I love shoes, but I rarely have desire to buy hehe unless it's a pair that I really love..
This is one of those stuff which I fell in love with from the first time I saw it..
Tipe2 barang yang pas pertama liat..pengen beli, tapi koq agak mahal yach..
trus pulank..dan selama berhari2 masih kebayang2..
Nah begitulah kisah sendal ini..
Tiap kali lewat toko yang jual sendal ini, pasti gue mampir..
sampe suatu ketika gue mendapati kalo lagi diskon 20%...
dan bodoh nya..gue masih berpikir2..
sampe pas beberapa hari kemudian gue memutuskan mo beli, eh dah ga diskon..
and worst...dah ga ada yang jual di mana2 kecuali di satu toko..
Lesson learnt..kalo emang suka..ya wis beli aja hehe selama masih dapat dirogoh kocek nya..

Setelah pemakaian perdana, ternyata sendal nya empuk bangettttt
n ga terasa pegel pas pake, meskipun dipake seharian..sambil nenteng2 laptop pula hehe
tapi yach tetep besokan nya kaki kembali dipensiunkan dari high heels hahaha

I bought this jacket for 3 reasons:
1. I love this jacket since I first saw it..
2. I told myself and my friend..If the jacket is half priced, I'd definitely buy it..
3. I learnt from experience

It's a semi-formal jacket..If you notice the grey part of the jacket, that part can be taken off..thus leaving the jacket to be something like a blazer..hehe anyway, to my attention..people in my office are dressing in a semi-formal way..I'm just fitting in;p


Kalo bicara soal keperluan..
Baru hari Sabtu kemaren, gue decide buat beli dvd-writer..
HD di laptop dah tinggal hitungan ratusan MB
*dipenuhi dengan film2, lagu2 n foto2*
Jadi yach diputuskan lah untuk beli dvd-writer..beserta dengan dvd2 kosong dan kabel sambungan nya..

Hehe sekarang gue jadi punya tips2 belanja buat diri gue hehe..
Jangan pergi belanja sendirian *jadi ada yang selalu ingetin kalo kita dah mulai lapar mata hehehe*
Bawa duit secukupnya..sembunyikan credit card maupun kartu debit di celah2 dompet yang sulit dijangkau tangan
Jangan ngider2 lagi kalo abis belanja..Pastiin mo beli apa..kalo udah dapet, ya udah hehehe
I was browsing through the old SMSes that I still keep in my inbox..
The oldest msg in my folder is dated: 05/05/2005 at 9.38pm..
Almost 2 years old..

I find it hard to erase the messages in my inbox..
*Right now I have 970 messages in my inbox..and 200 in another folder in which I saved all funny/inspiring/lovely messages*

I'm the type of person who sometimes is too attached to memories..to the past.
Back in Jakarta, I have this one box filled with all bday cards, xmas cards, letters, post cards, movie tickets, prompt ticket, and other memorable stuff that I received from people I know..
I even still have the receipt of my first payment for the university,
my EBTANAS** card, all my examination cards during university, the receipt from my first date with him;p and other unthinkable stuff that I still have hahaha

Well, anyway..one of the messages in my folder is as following..It's such a nice message ..
I don't regret the things I've done and the things I didn't do. For somewhere along the way, I must have done something right and ended up with a great friend like you

**EBTANAS is a final exam for senior highschool student before he/she could continue to the university..
Apparently I'm allergic to something, which I'm not sure what..

I woke up about 30 minutes ago to go to the toilet..
tapi tiba2 badan gatel2 semua..
Dan pas gue ngaca, huixxx dah merah n bentol2 euyy..

Ke kamar bongkar2 lemari..ternyata ga menemukan bedak buat gatel maupun obat
*secara gue ga pernah punya sejarah alergi*

Huaa bertahan sampe besok pagi...
Klinik ga ada yang buka hixxx
Happy New Year everyone:)
*cheers*
Let us use the time given to us as wise as possible:)

Perayaan taon baru kali ini dikit beda dari taon2 sebelum nya..
Ritual taon2 sebelumnya itu: siang jalan2 sama adik gue ato sama temen.
Dilanjutkan dengan dinner bareng keluarga..
Trus kumpul di rumah Steven sambil nunggu detik2 pergantian taon.

Buat taon ini, semua itu ga bisa dilakuin..
Karena yach notabene gue ga di Jakarta..
Tadinya sempet menyesali keputusan ga balik Jakarta pas New Year,
tapi ternyata gue bisa ngerayain New Year's Eve dengan cara yang unik dan pastinya memorable banget..

Gue n 4 orang teman gue spent the whole night di East Coast
Rencana awal nya itu, kita kumpul di salah satu rumah yang kebetulan lumayan deket dari East Coast jam 10.30pm..
Tapi buntut2nya hehe kita baru pada ngumpul jam 11..
Dan jam 11.30 baru turun ke bawah buat cari taxi..
Cari taxi nya itu loh yang sulit..
Rata2 semua itu on-call/hired ato ga menuju ke East Coast..

Tapi dengan penuh kegigihan melambai2kan tangan ke arah jalanan;p
kita nyampe di East Coast pas jam 12 teng..
Huaaaa hepi new year:)
Langsung menuju ke pantai nyari spot yang ok..
Buka kantong es yang gede..masukin wine nya..
Gelar tiker n koran..Liat kembang api yang nun jauh di sana hehe
Trus kita duduk2 sambil ngobrol..

*Minum alkohol pertama kali nya buat gue..3.5% dan 6%..*

Tujuan kita itu mau nunggu sunrise pertama di 2007;p

Macem2 hal kita obrolin..
Dari mulai kejadian2 di 2006..trus beberapa hal2 lagi..
Sampe akhirnya tiba2 kita ngerasa koq ada tetesan air2 yach dari langit..
Huaixx gerimis? Setelah kita bertahan selama hampir sejam di sana dalam kondisi gerimis yang amat sangat kecil, akhirnya kita pindah venue ke salah satu shelter di sana..
Berhubung udah jam 4 subuh, lampu2 dah pada mati..tempat makan dah pada tutup..
Ya udahh kita maen kartu buat ngabisin waktu.

Jam 5 subuh kita balik lagi ke pantai..
Gue sendiri sempet ketiduran sekitar 15 menit pas lagi rebahan di atas tikar..
Tiduran memandang ke langit (sayang ga ada bintang)..trus suara latar nya itu deburan ombak..
Huixx rasanya enak banget?!
*tentunya besokan nya badan gue sakit2 hahahaha*

Ya eniwei..kita semua bertahan sampe jam 6.30 dan langit mulai terang..
Tapi matahari nya ga keliatann huaixx..ketutupan awan..
Kita tetep semangat tentu nya hehe foto sini sono;p
Kita sempet juga ngeliat kepiting kecil kebawa ombak..dan entah kenapa kita excited sekali hehe

Jam 7.30 mulai letih sekali..
Tampang nya dah pada tampang bantal semua;p
Ya udah kita jalan kaki menuju McD buat bfast..
Dan ternyata jauhhhhhh euyy...30 menit jalan kaki..

Akhirnya baru nyampe ke tempat gue jam 10 pagi..
*Pas di MRT gue n Nopi dah tidur dengan pulas nya hihi untung kebangun2 gitu gara2 kejeduk sandaran kaca di kiri gue;p*

Nanti yach baru pasang foto2nya:)